אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו


או במילים אחרות איך להזניק את האהבה שלכם? אם השאלה הזאת עלתה לכם בראש התשובה האמיתית במאמר שלפניכם.

אם אתם כבר בתוך זוגיות, אנחנו כבר בחצי הדרך להזניק את האהבה שלכם. אם עוד לא מצאתם את האחת/האחד שלכם כנסו למאמר שכתבתי "איך למצוא אהבה" ותקבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לחדד את ולדייק את עצמכם כדי למצוא את מה שאתם מחפשים בדיוק. לכו תדעו אולי זה נמצא ממש מולכם ואתם פשוט לא רואים… קישור למאמר "איך למצוא אהבה" בסוף הפוסט.

אז איך נזניק את האהבה?

אם אנחנו רוצים להזניק את האהבה, קודם כל כדאי שנתחיל בהתחלה!

אם אתם בתוך זוגיות תקופה ממושכת, סביר שאתם כמו רבים אחרים מתחילים להרגיש דעיכה של רגשות שחוויתם בתחילת הקשר. סביר גם להניח, שתחושת האופוריה שליוותה אתכם בהתחלה התפוגגה לה, ואתם תוהים לאן נעלמה התשוקה ומה קרה לאהבה, היומיום נכנס לתמונה והשגרה התחילה לחנוק לכם את הזוגיות.

למה זה קורה?

התאהבות בניגוד למה שאנחנו רוצים להאמין ברמה הרומנטית, מתחילה בראש, או יותר נכון במוח האנושי. כשאנחנו מתאהבים המוח שלנו מוצף בהורמונים שונים כמו אוקסיטוצין, סרטונין, דופמין אדרנלין ועוד.

כשאנחנו כל כך נרגשים כמו בדייט הראשון, המוח שלנו בעצם משחרר דופמין, זהו ההורמון שדואג שנרגיש טוב ויוצר תחושה של אופוריה. זה אותו הורמון שגם דואג לכך שנשמר זכרונות לטווח ארוך.

למשל, אם תזכרו בדייט הראשון שלכם אתם בטח זוכרים את הבושם או האפטרשייב שהרחתם עליו/עליה. אתם גם בטח זוכרים את ההשפעה של הריח הזה עליכם כל פעם שמישהו אחר התקרב והריח הזה עלה באפכם והרגשתם שמשהו בכם מתעורר…

אבל אם היום האפקט הזה התפוגג וכבר לא מתעוררת בכם התחושה הזאת, והייתם רוצים להחזיר למה שזה היה, נתחיל בזה שאתם בבעיה, כי את מה שהיה אי אפשר להחזיר.

מה כן אפשר?

אפשר להחיות את הקשר שלכם, לשפר את היחסים ביניכם ולהעמיק את האהבה שלכם, לגרום ללב שלכם שוב להחסיר פעימה בדיוק כמו בהתחלה ומאותו אדם שאתם איתו כבר תקופה ממושכת. כן אפשר להתאהב מחדש. אז זה אולי מאתגר, אבל זה לגמרי אפשרי.

איך עושים את זה?

רגע לפני שאני כבר חושפת בפניכם את אחד הסודות היותר מרתקים בנוגע לאהבה ולזוגיות טובה, חשוב לי לשתף אתכם בכך שהפסיכולוגית סינדי האזאן מאוניברסיטת קורנל שבארה"ב מסבירה שקיימים שלושה סוגים של אהבה:

  1. הסוג הראשון – הוא אהבה לאנשים שנותנים לנו ומעודדים אותנו, מקבלים אותנו ועוזרים לנו, שמחזקים את הביטחון העצמי שלנו ומנחים אותנו. או מה שאנחנו מכירים כאהבת ילדים להוריהם.
  2. הסוג השני – זו אהבה לאנשים שתלויים בנו על מנת לקבל את הדברים שצוינו בסעיף הראשון. או מה שאנחנו מכירים כאהבת הורים לילדיהם.
  3. הסוג השלישי – זו בעצם האהבה שאני מתייחסת אליה כאן וזו אהבה רומנטית – כשאנחנו מדברים על אהבה רומנטית, אנחנו עושים מה שנקרא ה"אידיאליזציה של האחר". כלומר אנחנו כאילו רואים רק את המידות הטובות והחוזקות של האחר ומבטלים כמעט לחלוטין את המגרעות שלהם.

קשר זוגי אקסלוסיבי או נישואין לצורך העניין, אמורים לתת לנו את כל שלושת סוגי האהבה במשולב. או שזה לפחות המצב האידאלי המאוזן של מה שאנחנו שאנחנו שואפים אליו כשאנחנו מתייחסים לזוגיות טובה. וזה בעצם מה שהופך את הנישואין לסיפור הצלחה.

אז איך כל מה שכתוב עד עכשיו יביא אותנו למצב שבו הלב שלנו שוב יחסיר פעימה אחרי תקופה ממושכת יחד? ומאותו בן/בת זוג?

האם זה בכלל אפשרי? והאם זה קשור אל הצד השני או אלינו? כלומר, למשהו שהצד השני אמר או עשה או אלינו?

ובכן, ברור שזה קשור לצד השני, אבל יותר מזה זה קשור אלינו או בעצם לאופן שבו אנחנו מפרשים את הפעולות וההתנהגויות שלו.

אם תקראו שוב את את הסעיף השלישי, הסעיף הזה מדבר על "אידיאליזציה של האחר". כלומר, התעלמות מהמגרעות (שתמיד שם אגב), אבל אנחנו כאילו עיוורים אליהן לחלוטין.

אבל איך עושים את זה כשההורמונים מתפוגגים וכשההתאהבות חולפת?

אם נחזור לרגע לשלושת סוגי האהבה, את הסוג הראשון, לכאורה נראה מוזר ליישום בתוך זוגיות. אמנם יש כאלה שאולי התנהגות ילדותית בתוך קשר זוגי ייראה להם או ירגיש להם נכון ואפילו סקסי, אבל רבים לא ממש יתחברו לזה.

הסוג הראשון בתרגום לשפת אהבה למבוגרים, מדבר על המסוגלות להיות נאהבים. וכן תתפלאו לגלות שישנם רבים שלא מסוגלים לאפשר לעצמם להיות נאהבים, מכל מיני סיבות שלא ארחיב עליהן עכשיו.

אז קודם כל כדי לקחת אהבה ישנה ולחדש אותה, אפשרו לעצמכם להיות נאהבים. אתם יודעים בדיוק על מה אני מדברת. אין צורך לחכות לאישור של הצד השני כדי להרגיש נאהבים. ילדים מרשים לעצמם להיות נאהבים על ידי הוריהם הם לא חושבים על זה, הם עושים את מה שעושה להם טוב. גם אתם תעשו עבור עצמכם את מה שעושה לכם טוב. תעניקו לעצמכם ואל תחכו לאישור של אף אחד. ככל שלצד השני עוד יש דופק ודם שזורם בעורקים זה יעורר שם כבר משהו.

הסוג השני של האהבה מתייחס לאהבה שלנו כלפי אלו התלויים בנו, ובכל קשר זוגי ישנה תלות הדדית מסוימת. לכל צד בקשר הזוגי יש את החוזקות שלו. כשאנחנו מאפשרים לעצמנו להיות תלויים בצד השני, בחוזקות שלו והצד השני מאפשר לעצמו להיות תלוי בנו בחוזקות שלנו, ההעצמה היא הדדית. "חשיפת הבטן הרכה" שלנו כלפי כל אדם יכולה להרגיש מפחידה ומאיימת, גם לאדם שאיתו בחרנו לחיות את חיינו. אבל, כשאנחנו נמצאים בתוך זוגיות בריאה שרק צריך "לעורר" ו"לחדש" את האהבה, זה ירגיש פחות מפחיד ומאיים ויותר מרגש ומפתה.

ההתרגשות שנובעת מתחושת ההתאהבות אמנם דומה מאוד לתחושה שיש לנו כשאנחנו מפחדים. אבל, במינון הנכון זה יגרום ללב שלכם להחסיר פעימה מהסיבה הנכונה.

הסוג השלישי, לעשות אידיאליזציה של האחר, זה מסוג הדברים שכשאנחנו נמצאים כבר תקופה ממושכת בתוך הקשר עשוי להראות קצת קשה על גבול הבלתי אפשרי. ביננו, הרי אנחנו כבר מכירים את כל המגרעות של בן/בת הזוג שלנו לפנים ולאחור וסביר שלמרות שאנחנו אוהבים אותם, אם מישהו יעיר אותנו באמצע הלילה וישאל אותנו, נדע לספר בדיוק מה אצלם אנחנו אוהבים פחות נכון? 😉

אז כדי שנוכל, להתאהב מחדש נוכל לעשות דבר פשוט מאוד והוא להתחיל להתמקד בכל המידות והחוזקות הטובות שאנחנו מזהים אצל בן/בת הזוג שלנו.

חשוב להבין שהתאהבות היא עניין שתלוי בנו, או כמו שציינתי בהתחלה במוח האנושי שלנו.

אנחנו אלה שמבצעים את "פעולת ההתאהבות".

כדי להבין איך זה קורה בדיוק וכדי שתחוו את זה בעצמכם בלי שאצטרך להסביר יותר מידי, אני מצרפת לכם טכניקה מתוך עולם הNLP שתמחיש לכם בדיוק ותאפשר לכם לחוות התאהבות מחדש תוך כדי קריאה ממש עכשיו.

הטכניקה הזו בנויה מתהליך כל כך פשוט, כמה פשוט ככה עוצמתי. התהליך הזה יוצר שינוי עמוק וההשפעה שלו היא מיידית ובכל פעם שתשתמשו בו הוא יפעיל לכם את הנורולוגיה של האהבה, שתאפשר להדליק את ההתאהבות מחדש.

אז בפעם הבאה שאתם רוצים להרגיש מאוהבים בבן/בת הזוג שלכם, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

אם הייתי מאוהב/ת עכשיו איך הייתי מסתכלת עליו/ה?

קחו לכם רגע להתחבר לעיניים שמביטות מזווית של אדם/אישה מאוהבים…

אם הייתי מאוהב/ת עכשיו, איך הייתי נראה/ית?

קחו לכם כמה רגעים לדמיין את האופן שבו הייתם נראים אם הייתם מאוהבים כבר עכשיו… וכן דמיינו את עצמכם ממש לפרטי פרטים: מה הייתם לובשים? לנשים שביננו, האם הייתן שמות איפור? אולי תכשיטים?..  דמיינו את עצמכן עם כל מה שהייתן שמות עליכן כשאתן מאוהבות…

תמשיכו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

אם הייתי מאוהב/ת עכשיו איך הייתי מתנהג/ת?

אם הייתי מאוהב/ת עכשיו איך הייתי מדבר/ת?

אם הייתי מאוהב/ת עכשיו איך הייתי נשמע? מה הייתי חושב/ת?

אם הייתי מאוהב/ת עכשיו איך זה היה מרגיש?

קחו לכם דקה כדי להתמסר לתחושה שמגיעה כשאתם מאוהבים…

עצרו רגע, דמיינו את זה ממש. תרגישו את כל מה שקורה בגוף כשאתם מאוהבים, הדופק, הנשימה…  ואתם יודעים שככה בדיוק זה מרגיש להיות מאוהבים מחדש.. איך זה מרגיש? וכשהלב מחסיר פעימה כשאתם מביטים בבן/בת הזוג שלכם או רק חושבים עליו/ה איך זה מרגיש לכם? מה קורה לכם בגוף?

ועכשיו רק שימו לב ותבחינו מה השתנה אצלכם? …..

שימו לב, שכל מה שעשיתי היה לשאול כמה שאלות שמכווינות את התודעה…

אם פעלתם בדיוק לפי ההוראות בתהליך ואם הזוגיות שלכם סה"כ באמת טובה ורק חוויתם דעיכה עם הזמן, התהליך הזה יוכיח את עצמו בכל פעם מחדש.

אגלה לכם סוד, שיכול להיות שאתם מכירים והספקתם לשכוח. המוח האנושי לא יודע להבדיל בין דמיון למציאות! כך שאם תדמיינו את עצמכם מתאהבים, המוח שלכם יגיב כאילו יש לכם את כל הסיבות והנסיבות להיות מאוהבים. והחוויה שלכם תהיה התאהבות מחודשת עד כדי החסרת פעימה ופרפרים של התרגשות מבן/בת הזוג שלכם מחדש, ממש כאילו זאת הפעם הראשונה. בדיוק כמו שחוויתם כשתרגלתם את התהליך שצרפתי.

פעמים רבות כשאני שואלת מהו איבר המין הגדול ביותר בגוף האדם אנשים מתחילים לתהות אם הם יכולים לענות בקול ויש את האמיצים שבטוחים בעצמם, הם עונים בקול ומציינים איבר מין כזה או אחר בגוף הגבר או האישה. ובכן לא לזה התכוון המשורר, איבר המין הגדול ביותר בגוף האדם הוא המוח האנושי. 😉

המוח האנושי והיכולת לדמיין ולפנטז זו יכולת אדירה השייכת לנו בני האדם, ונכון להיום לא ידוע על יצורים אחרים שמסוגלים לעשות את זה מלבדנו.

אז תשתמשו ביכולת הנפלאה הזו של המוח האנושי. דמיינו ופנטזו וכמה שיותר איך אתם מתאהבים בבן/בת הזוג שלכם מחדש…

תזניקו את האהבה שלכם.

ושתפו אותי אשמח לשמוע מכם איך התהליך הזה עבד לכם.

וממני אליכם באהבה,

חג אהבה שמח  ♥

מוריה רובין קסוס,

0544354234

נקודת הזינוק להצלחה שלך!

ולאלה שעוד לא מצאו אהבה ורוצים לדעת איך למצוא את האהבה שלהם, המאמר "איך למצוא אהבה" יענה לכם על השאלה הזאת בדיוק. אפשר ללחוץ כאן ותועברו מיד למאמר או פשוט העתיקו את הכתובת ופיתחו אותה בדפדפן חדש: https://bit.ly/2zA2xu5

דילוג לתוכן