אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו
עם ד"ר ריצ'ארד בנדלר יולי 2014 בסמינר בו הוכשרתי לדרגת NLP Trainer.
עם ד"ר ריצ'ארד בנדלר יולי 2014 בסמינר בו הוכשרתי לדרגת NLP Trainer.

NLP הינו ראשי תיבות של Neuro-Linguistic Programming

Neuro – עצבים (מערכת העצבים)

Linguistic – שפה

Programming – תכנות

ובמשפט אחד:  "תכנות לשוני עצבי"

NLP זו שיטה ליצירת שינוי ו/או השפעה על תבניות ודפוסי מחשבה, ההתנהגויות והרגשות שלנו באמצעות שימוש מדוייק בשפה. באמצעות NLP ניתן לייצר שינויים בהקשרים בהם אדם פועל באופן שתוקע, מגביל, עוצר ו/ואו לא מקדם אותו.

כולנו מכירים את המקומות בהם ניסינו לשנות משהו שמפריע לנו בעצמנו רק בשביל להיווכח שזה היה ניסיון שווא…

עבודת NLP אישית או באמצעות אדם שהוסמך בשיטה, מאפשרת פתרון בעיות במהירות ותוך פרק זמן קצר.

שימוש במגוון הכלים והטכניקות של ה-NLP מאפשר עבודה מדוייקת של שבירת דפוסים אוטומטיים, שנמצאים בתת המודע שלנו. תכנות הדפוסים הללו מחדש יאפשר את השינוי במהירות ובקלות.

באמצעות NLP ניתן ליצר שינוי מהיר ועוצמתי במצבים כגון: פוביות, חרדות, פחדים, חוסר ביטחון עצמי, חוסר מוטיבציה, מחשבות מקבעות, הרגלים מחבלים שונים כגון התמכרויות מסוגים שונים ועוד רבים אחרים. השינוי שייווצר יהיה מהיר ואפקטיבי, וכזה שגם נשמר לאורך זמן.

קצת רקע והיסטוריה:

ה-NLP פותח בארצות הברית בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי ד"ר ריצ'רד בנדלר ופרופסור ג'ון גרינדר שרצו לפצח את "חידת המצוינות האנושית". הם חקרו מה היה שונה אצל אותם מטפלים ואשפי תקשורת מסוימים שהצטיינו בתחומם לעומת אחרים שלא הגיעו לאותן התוצאות. הנחת היסוד שלהם הייתה שאם הם יצליחו לבודד את מרכיבי התקשורת (מחשבות ופעולות) של אותם מצטיינים, יהיה להם המפתח לשיפור התקשורת שלהם ואז הם יוכלו ללמד גם אחרים לייצר את אותן התוצאות.

בתחילת דרכם בנדלר וגרינדר דגמו ארבעה אנשים בולטים בתחומים שונים בארצות הברית באותה התקופה: ד"ר מילטון אריקסון – אבי ההיפנותרפיה המודרנית, ד"ר וירג'יניה סטיר – עובדת סוציאלית ומייסדת תחום התרפיה המשפחתית, פריץ פרלס – אבי תורת הגשטלט וגריגורי בייטסון – אנתרופולוג נודע.

תחילה הם תיעדו את אופן פעולתם. צילמו וראיינו את אותם ואת מטופליהם. לאחר שלב איסוף הנתונים הראשוני הם החלו לחפש מודלים שחוזרים על עצמם. בשלב זה הם ניסחו את הנחות היסוד הראשונות של ה-NLP ואחר מכן הם הוציא לאור את ספרם "Frogs into Princes".

בנדלר וגרינדר התחילו בפיתוח מודל שבאמצעותו הם יצרו תהליכים טיפוליים קצרים, עוצמתיים ואפקטיביים ביותר. בתוך זמן קצר החלה שיטתם להתפרסם, תחילה ברחבי ארצות הברית ואחר כך גם בשאר העולם. כארבעים שנה לאחר שנוצר המודל השיטה הפכה לתעשייה שלמה, ועקרונותיה מועברים בעזרת עשרות סדנאות, כנסים, ספרים וקלטות.

במהלך השנים נעשה שימוש בכלי ה-NLP לסיוע לאנשי עסקים, ספורטאים, תרפיסטים, מורים, יוצרים וסופרים, שחקנים, מוסיקאים, יזמים, פוליטיקאים אנשי מכירות, והתחום נלמד גם לצורך לימוד כישורי ניהול משא ומתן ועוד.

NLP זהו בעצם חקר – "דיגום" הדרך בה אנשים יצרו לעצמם או לאחרים הצלחה בתחום כלשהו. עבודת הדיגום מאפשרת ללמד כל אחד אחר לאחר מכן להשתמש באותן האסטרטגיות -תבניות מחשבה, לצורך יצירת תוצאות זהות. לדוגמא, בתחילת הדרך כשרצו להבין איך אדם "פתאום" ריפא את עצמו מפוביה מעכבישים, באמצעות עבודת NLP "חשפו" את התבניות איתן ייצר אותו האדם את השינוי, לאחר מכן השתמשו באותן התבניות עם אנשים אחרים שסבלו מאותה הפוביה וכשהגיעו לאותן התוצאות, הבינו שעכשיו אפשר ללמד את הדרך להשגת אותן התוצאות אצל אחרים הסובלים מתופעות/בעיות דומות. כך שכיום ישנם מאות ואלפי אנשים שמייצרים תוצאות זהות באמצעות עבודת NLP מיומנת ומדוייקת בתחומים ובהקשרים שונים.

ד"ר ריצ'ארד בנדלר מסביר את לימוד הNLP כדרך שמאפשרת לנו לעצב את תוכו של המוח האנושי כפי שאנחנו יכולים לעצב חלל של חדר.

אחד החידושים שהביא תחום הNLP לעולם, כפי מציין ד"ר בנדלר הוא בכך שבזכות תחום הNLP לראשונה בעצם היו כלים שמאפשרים לחשוב על אודות הדרך שבה אנו חושבים. כאן בעצם היה החידוש, בניגוד לגישה הפסיכולוגית התוכן של חווית האדם פחות רלוונטי לצורך עבודת השינוי, מה שכן רלוונטי הוא המבנה שבו האדם מעבד את החוויה שלו, בNLP אנחנו עוסקים בשינוי מבנה החוויה, דבר שמאפשר עבודת שינוי עוצמתית.

גדול המאמנים הידועים בעולם כיום, טוני רובינס מכיר בכך שNLP היווה השפעה רבה על עבודתו.

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר, לקבוע מפגש ולאפשר לשינוי להתרחש בחייכם כבר היום.

יש את אלה שיישבו ויקטרו על כמה קשה להם וימשיכו לחיות את הקושי עוד שנים רבות או במקרים קיצוניים עד סוף ימיהם.

ויש את אלה שייצרו איתי קשר כבר עכשיו ויתחילו בשינוי.

מוריה רובין קסוס

נקודת הזינוק להצלחה שלך!

054-4354234

דילוג לתוכן