אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו
מה טוב כל כך במשהו שלילי ואיך יונים שליליים טובים לנו?
חלפו קרוב לשנתיים מהרגע שנכפתה עלינו התמודדות עם מציאות חדשה. מציאות שבמובנים רבים הפכה להיות גם מאוד מורכבת. מגיפה הקורונה העולמית הביאה רבים מאיתנו להתמודדות עם הפן הנפשי, ואם המצב לא היה פשוט טרום עידן הקורונה, מהרגע שהקורונה התפרצה לחיינו, ונכפה עלינו ריחוק חברתי ופיזי, ימים שלמים בהם אנחנו מסוגרים בבתינו, בידודים (במקרה של חשיפה למאומתים), ואם כבר אפשרו לנו לחזור להתרועע חברתית, חוייבנו בעטיית מסכות, כל אלה הביאו לכך שאם המצב בכל מה שקשור לבריאות הנפש היה מורכב טרום עידן הקורונה, עם התפרצות מגיפת הקורונה לחיינו, המצב הפך להיות מורכב יותר. דיווחים מכל העולם ממשיכים להגיע על אודות אתגרים נפשיים חדשים וכאלה שרק החמירו. החל מחרדות קלות, לקשות יותר ואפילו לדיכאון..
ברור לנו שהקורונה עם כל מבצעי החיסונים,
וגם התרופה החדשה שמפיחה תקווה ממש במלחמה נגד הנגיף
לא יעלימו את המגפה הזו מחיינו במהירות שבה היינו רוצים. ועדיין זה לא אומר שאנחנו חייבים לקבל את המצב כגזירת גורל ולשבת בחיבוק ידיים. יש דברים שבכוחנו לעשות. אחד הדברים שיכולים לעזור הוא העלאת רמת היונים השליליים.
ולמרות ששלילי לכאורה מתפרש כמשהו בלתי רצוי,
במקרה כאן הוא חיובי ביותר. רק כדאי להבין קודם כל על מה מדובר כשאומרים ״יונים שליליים״ ו״יונים חיוביים״ ומהם יונים בכלל. בעיקרון,
האוויר שאנחנו נושמים טעון ביונים. יונים הם חלקים טעונים באוויר חלקם הם בעלי מטען חיובי וחלקם בעלי מטען שלילי. ולמרות שאפשר לטעות כאן בגלל המינוחים ״שלילי״ ו״חיובי״ כמו שציינתי לעיל, המינוחים האלה מטעים. כשמדובר ביונים אנחנו בעד השליליים.
 
אז מה בעצם מייצר יונים חיוביים ולמה אנחנו רוצים להימנע מהם?
בסביבה היומיומית שלנו אנחנו מוקפים ביונים חיוביים. החל מהאוויר שיוצא מפתחי מיזוג האוויר, טלפונים סלוללריים, טלוויזיה, מחשבים, מדפסות, מכונות צילום, תאורת פלורסנט, צבע רעיל וכדומה. וזה לא כולל את האופן שבו אנחנו נחשפים ליונים חיוביים בטבע: אבק, רוחות חזקות, לחות וזיהום אוויר כל אלה מטעינים אותנו ביונים חיוביים. וכמו שאפשר להבין הסביבה שאנחנו חיים בה היום עמוסה ביונים חיוביים, הרבה מעבר למה שהיה בעבר, מה שיוצר חוסר איזון באוויר ובגופנו. וחמור מזה, תקופת הקורונה הפכה אותנו לחשופים אפילו עוד יותר ליונים חיוביים, ואלה יוצרים עומס על גופנו החל מתופעות של כאבי ראש, מיגרנות, הפרעות שינה, תשישות, דיכאון, ירידה ביכולות קוגנטיביות ופיזיות  ועוד..  את היונים החיוביים האלה אנחנו רוצים לנטרל. ואת זה עושים על ידי חשיפה ליונים שליליים.
איפה נקבל יונים שליליים? נתחיל אולי בשאלה: מהם יונים שליליים?
יונים שליליים הם יונים המשפיעים על גופנו בצורה הפוכה מהיונים החיוביים.
יון הוא מולקולה הנושאת מטען חשמלי, יונים שליליים הם בין השאר, מלחים בגופנו.
חשוב להבין שחוסר במלחים פוגע בנו, גורם לנו לבילבול, לחוסר בבוחן מציאות ומגביר חרדה.
בהתאם רמת היונים השליליים בגופנו צריכה להיות מאוזנת.
מה היתרונות של יונים שליליים?
כשאנחנו טעונים מספיק ביונים שליליים, זה מאפשר להעלות את מצב רוחנו ואת רמות האנרגיה שלנו ואחת הדרכים הטובות ביותר להוכיח זאת היא להבין היכן אנחנו נחשפים ליונים שליליים ואת ההרגשה הנהדרת שנשארת בנו לאחר שהייה במקומות הללו.
ביקור מקומות כגון, מפלי מים, שדות ירוקים, יערות עבותים, חוף ים, פארקים, הרים משאירים אצלנו הרגשה נפלאה, והעובדה היא שכל המקומות הללו עשירים ביונים שליליים.
כשאנחנו יוצאים לטבע למקומות האלה בעיקר אנחנו מרגישים כאילו הטעינו אותנו באנרגיה חיובית.
בפועל מה שהוטענו בו הוא יונים שליליים שהעלו את רמת הסרטונין בגופנו ויצרו לנו הרגשה טובה וחיובית.
 
איך זה בעצם עובד?
יונים שליליים מושכים אליהם חלקיקי אבק, עובשים, אלרגנים וכדומה. כאשר חלקיקים אלה נמשכים ליונים השליליים בעצם נפסקת פעולת הריחוף שלהם באוויר, היונים השליליים מורידים אותם לקרקע או למשטח הקרוב ובכך מפסיקים את השפעתם המזיקה של חלקיקים אלה. יונים שליליים גורמים לנו להרגיש רעננים ואנרגטיים. בדיוק כמו שאנחנו מרגישים כשאנחנו יוצאים החוצה אחרי יום גשום במיוחד, וזו תמיד אותה התחושה אחרי שהגשם ניקה את הרחובות יש מין ריח רענן כזה באוויר משהו מרגיש שונה, נקי, חדש וההרגשה נפלאה. יונים שליליים נחקרים גם מדעית וחברות שונות השכילו לגרוף מהידע הזה רווחים, כבר שנים שהן מייצרות מכשירים ביתיים לטיהור אוויר, הנקראים יוניזטורים ובעצם פולטים לסביבה יונים שליליים. המכשירים מאזנים ומבטלים את השפעת היונים החיוביים, שנוצרים כתוצאה מעודף מכשירי האלקטרוניקה סביבנו. אבל לפני שאנחנו רצים לרכוש לעצמנו איזה מכשיר כזה. כבר אמרתי שיונים שליליים, נמצאים סביבנו בשפע ובמדינה הקטנה שלנו חוף ים, פסגת הרים, מפל מים, פארק רחב ידיים ודומיהם נמצאים במרחק נסיעה לכל היותר של כמה שעות. ובמקרה בו מכל סיבה שהיא בידוד או משהו אחר, אנחנו נאלצים להישאר יותר בבית ולא מקבלים מספיק יונים שליליים, שווה לדעת שאפילו בבית יש לנו כלי הטענה נפלא של יונים שליליים. אם לא הבנתם למה אחרי מקלחת יש לנו תחושה כל כך טובה, אז זה לא רק הניקיון, אלה גם היונים השליליים. כשאנחנו מתקלחים ונותנים למים לזרום על גופנו אנחנו זוכים בשני יתרונות בו זמנית, כמובן שניקיון והבונוס שלא היינו מודעים אליו עד עכשיו הוא הטענה ביונים שליליים…
 
אז אם זה לא היה מספיק ברור, צאו לטבע, שבו על חוף הים, נצלו את מה שנמצא לנו קרוב לבית ובקרו בפארקים העירוניים, חפשו איזה יער קטן, מטע של פרדסים, או טיילו בנופים המקסימים שלנו בצפון ובקרו איזה נחל עם מפל מים שוצף, צאו לטיול בהרי ירושלים או טיילו במדבר, שאפו אוויר נקי מהמרחבים ובמידה וכל אלה לא מתאפשרים לכם בקרוב, עשו לכם איזו מקלחת טובה. והכי חשוב תמצאו את מה שעושה לכם הרגשה טובה. זו דרך נפלאה להפוך נקודת תורפה לנקודת זינוק להצלחה!
 
 
 
 
דילוג לתוכן