אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו

"חופש הוא הכל ואהבה היא כל השאר"….

 

בפעם הראשונה ששמעתי את ד"ר ריצ'ארד בנדלר אומר את המשפט הזה אני זוכרת שאמרתי לעצמי "וואו כמה זה נכון!".

אבל, מה זה בכלל אומר "חופש"? מה המשמעות של המילה הזו? איך חופש בא לידי ביטוי בכלל? איך הוא בא לידיד ביטוי אצלכם?

 

ההגדרה שלי לחופש מבטאת "חופש בחירה" – בחירה בחוויה הרגשית שאני רוצה לחוות ללא קשר לנסיבות (למה שקורה סביבי). או כמו שאחרים יקראו לזה "שליטה רגשית".

אנשים רבים שמגיעים לתהליך שינוי, מרגישים שבאספקטים שונים בחייהם אין להם חופש בחירה ושאין להם יכולת שליטה שם. פעמים רבות הם מספרים לי לאחר תהליך השינוי, שתחושת השחרור שהם חווים, היא עוצמתית ביותר והם לא מבינים איך הם חיו את חייהם באופן המגביל הזה לפני כן.

 

למה אנשים מרגישים כבולים כאילו אין להם חופש בחירה?

אחת הסיבות העיקריות לכך, היא העובדה שפעמים רבות אנחנו עשויים להיות מושפעים ממה שקורה סביבנו וכתוצאה מכך אנחנו מייד מגיבים והרבה פעמים אנחנו גם מייד מצטערים. אתן לכך שתי דוגמאות מאספקטים שונים בחיים:

אספקט אחד, הוא האופן שבו נבחר את ההשפעת הסביבה עלינו.

למשל בסיטואציה שבה מישהו אמר או עשה משהו שלא אהבנו ומיד נפגענו. זאת אומרת, קרה משהו בסביבה החיצונית ונתנו לזה להשפיע עלינו כך שנפגענו. האם אפשר להגיב אחרת? כן, אחת הדרכים היא ע"י שאילת שאלות אפקטיביות; כמו לשאול את עצמנו האם לקחת את החוויה הזו למקום של פגיעות זה נכון לנו ומשרת אותנו בצורה מיטבית? שניה לפני שאתם עונים "כן זה נכון לי להיפגע", תעצרו ותשאלו את עצמכם; כמה פעמים זה יכול לקרות לכם שאתם חווים תסכול או כעס במקום מסויים בחייכם, ואז אתם לוקחים את אותם תסכול וכעס למקום אחר בחייכם ושם זה פוגע בכם עוד יותר? וגם אם זה לגיטימי להרגיש ככה, האם אתם באמת חופשיים להרגיש כך לפי בחירה? לדוגמה בסיטואציה בה כעסתם על מישהו בעבודה ואז הבאתם את הכעס הזה הביתה והוצאתם אותו על בן/בת הזוג או אולי על הילדים?… האם הייתם אומרים שהיה לכם חופש בחירה שם?

אספקט שני של חופש בחירה מבחינתי הוא לבחור להיות ברגע כשזה משרת אותנו וכשזה לא משרת אותנו פשוט להיות במקום אחר.

מה זאת אומרת? קחו לדוגמה אדם שיש לו מיומנות שליטה גבוהה על המיינדסט שלו, אדם כזה יכול להעלים כאב לחלוטין.

איך הוא עושה את זה? באותה קלות שאנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו יכולים להתחבר לחוויה בעבר שבה חווינו עונג או שמחה או הנאה או אולי כולן יחד, או שנדמיין את העתיד שלנו אחר, ללא כאב אך מלא בעונג, שמחה או הנאה או כל אלה יחד. כשנתחבר לחוויה העתידית הזו, לא נהיה ברגע, לכן לא נחווה את הכאב. תת המודע שלנו ימקד את ההכרה שלנו במקום אחר, כך שתחושת הכאב תתפוגג ותעלם. אבל אם המיינד שלנו אינו מיומן ואנחנו כמו רוב האנשים, סביר שהכאב של הרגע ישתלט ויקבע את תגובתנו. חישבו רגע על אותם האנשים שהולכים על גחלים לוהטות, איך הם עושים את זה? זה פשוט, הם אימנו את המיינד שלהם לכך. אז נכון, אני לא אומרת לכם ללכת עכשיו על גחלים, אבל לחלוטין אפשר לשנות חוויות כואבות/מתסכלות/מכעיסות וכדומה בחיינו ובקלות! כל מה שצריך הוא לדעת איך לעשות את זה.

כשנדע לעשות את זה בצורה מודעת – אנחנו חופשיים! חופשיים לבחור את ההרגשה שלנו.

באמצעות טכניקות שונות מתוך עולם ה-NLP היכולת להגיע לחופש הוא קל ומהיר.

אתם מוזמנים להגיע לתהליך מזניק, שמשלב בתוכו גם ידע וכלים מעולם הNLP

וצאו לחופש שמגיע לכם.

כי חופש הוא הכל! ואהבה היא כל השאר…

 

 

דילוג לתוכן