אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו

המדיטציה הטובה ביותר – ככה עושים אותה:

 

הרבה אנשים מאמינים שיש מדיטציה שהיא הטובה ביותר, ספויילר – כן, אפילו לפני שאנחנו ממש מתחילים לטעמי, אין דבר כזה ״מדיטציה שהיא הטובה ביותר״ מהסיבה הפשוטה, יש מדיטציות רבות וטכניקות שונות לתרגול מדיטטיבי, כשבסופו של דבר המטרה שלהן היא זהה: להביא אותנו לחוויה של שקט ושלווה וליצור תחושה של רגיעה פנימית.

 

יש סוגים שונים של מדיטציות, מדיטציית זן (מדיטציה בישיבה), מדיטציה בהליכה, מדיטציית שירה, מדיטציית דמיון מונחה, מדיטציה טרנסצנדנטאלית, מדיטציית האופונופונו, מדיטציית אום ועוד רבות אחרות ואני בטח לא מכירה את כולן. באופן אישי, אני התחברתי למדיטציית המיינדפולנס ולמדיטציה שבניתי לעצמי בה אני משלבת מיינדפולנס בה אני משלבת גם את האופונופונו ומגן דוד.

 

כל אדם יכול להתחבר למדיטציה אחרת. זה אישי. חשוב לי להדגיש שאם התנסית בתרגול מדיטציה מסוימת וזה לא עבד לך, זה לא אומר שבהכרח תרגול של מדיטציה אחרת לא יעבוד. לכן אם עלה הרצון לתרגל מדיטציה מומלץ למצוא אדם – מדריך שמתחברים אליו או לחבור לקבוצה או למרכז שמלמד ולמצוא את מה שעובד עבורך או אפילו לנסות בנוחות הבית ע״י חיפוש ביוטיוב מדיטציה שמתחברים אליה. יש בעברית או בשפות אחרות ויש מדיטציות שמבוססות על מוזיקה מרגיעה. בסופו של דבר זה עניין של תרגול, לכן חשוב להתנסות ולגלות את היתרונות והתועלות הרבות של תרגול מדיטציה.

ואם חשוב לך לדעת למה שווה לך לתרגל מדיטציה באופן יומיומי, מעבר להרגשה של השלווה שאני מאמינה שכבר התחברת אליה, ריכזתי כאן כמה סיבות טובות

 

אלו הן חלק מהתועלות הידועות של תרגול דמיון מונחה ומדיטציה:

 

עליה ביכולת הריכוז.

עליה ביכולת המיקוד.

עליה בקשב.

הפחתה באלימות.

הפחתת רמות מתחים וחרדות.

שיפור תוצאות מעבדה בלחץ דם.

שיפור תוצאות מעבדה של שומנים בדם.

הפחתה ברמת כאבים כרוניים.

שיפור מצב הרוח.

הפחתת דיכאון.

עליה בקשב.

עליה בתפקודים הקוגנטיביים (תהליכי הכרה וחשיבה רציונלית).

חיבור מהיר לתחושות של שלווה ורגיעה.

שיפור איכות השינה.

 

שווה לא?

אבל איך מתרגלים מדיטציה לבד?

הכנתי כאן פורמט שאני ממליצה עליו:

 

איך לתרגל מדיטציה:

 

1.     ניתן לתרגל מדיטציה בכל תנוחה שנוחה לך. בין אם בשכיבה או בישיבה. מומלץ להימנע משילוב ידיים ורגליים. ולאפשר לגוף להיות רפוי וחופשי.

2.     מצא/י מקום נוח נטול הסחות ורעש לצורך תרגול המדיטציה.

3.     אפשר לשים מוזיקה שקטה ברקע, מפזר שמנים ארומטי, להדליק נר רגיל או נר ריחני, להדליק מנורת מלח – כל מה שיכול לעזור לתחושת ההירגעות.

4.     נטרל/י את הטלפון הנייד – ההמלצה הכי טובה היא לשים אותו על ״מצב טיסה״. אחרי הכל מגיע לך זמן נטו שהוא שלך.

5.     הגדר/י מסגרת זמן לתרגול המדיטציה. ניתן לתרגל מדיטציה בסמוך לזמן השינה במיטה ולהירדם תוך כדי המדיטציה. מומלץ לתרגל מדיטציה גם בתחילת היום.

6.     מומלץ לבקש מאנשים שנמצאים בבית להימנע מלהפריע לך במסגרת הזמן שהקצבת עבור עצמך למדיטציה.

7.     בשלב שבו אנחנו מוכנים להתחיל. פשוט להתחיל ע״י התמקדות בנשימה שלנו. ולשים לב לנשימה לאוויר שנכנס ויוצא דרך האף.

8.     חשוב לזכור שאם עולות מחשבות כלשהן, לאפשר להן להיות. אין צורך להילחם בהן. ניתן להתייחס למחשבה, להודות לה על כך שעלתה ולומר לעצמנו בראש שנתייחס אליה בהמשך ושכרגע אנחנו מתמקדים בתהליך המדיטציה. ובכך לשחרר ולהתמקד חזרה בנשימה.

9.     להקציב זמן שנע בין 5 דקות במינימום לעשר דקות שבהן נתרגל את ההרפיה הזאת. בהמשך כשמרגישים נוח מספיק ואם עולה צורך מומלץ גם על מדיטציות של 15-20 דקות בכל יום. אם מתאפשר פעמיים ביום זה מומלץ אפילו יותר.

10.  לצורך כניסה לרגיעה עמוקה ולהימנע ממחשבות אחרות להפריע לתחושת השקט, אפשר להתמקד במילים שמשרות חוויה טובה כמו: ״רכות״, ״שקט״, ״שלווה״, ״רוגע״ וכדומה… אפשר לדמיין מקום שליו ובטוח להיזכר במקום כזה או להיזכר בחוויה טובה ונעימה… רוח נעימה, שדה פורח… חוף ים שקט…  וכדומה…  ולחזור עליהן בראש כמו מנטרה.

11.  דרך נוספת להיכנס לחוויה מדיטטיבית עמוקה היא לספור אחורנית מ25 ל-1 בקצב איטי ולהרגיש את הכל נרגע ואיך הגוף מרפה. ומהשלב הזה להתמקד במילים או חוויה כמו שתואר בסעיף 10.

 

 

אם קשה לך לתרגל באופן עצמאי אפשר להאזין למדיטציה של תהליך מונחה

אני מצרפת כאן מדיטציה להפגת מתחים ולהתחיל איתה את היום מתוך רוגע ושלווה:

  

*אם הטקסטים שלי מדברים אלייך, והיית רוצה לתייעץ איתי בפרטי על הקשיים והאתגרים בחייך, כי הגיע הזמן לצאת ממעגל התסכול ולגלות את תבלין הקסם שיהפוך את החיים שלך למאושרים באמת, לחיות את החיים במלואם כמו שכל אדם ראוי לחיות, אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר.

 

לחיי האושר שלך,

מוריה

 

דילוג לתוכן