אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו

 

דמיון מודרך זוהי טכניקה עוצמתית, אשר באמצעותה ניתן להשתמש בדמיונו של האדם ליצירת שינוי חיובי בהלכי הרוח שלו ובכך ליצור שינוי חיובי בחייו.

זוהי טכניקה אחת מתוך מתוך מגוון הטכניקות שמשתמשים בהם בשיטת הNLP.

טכניקת הדמיון המודרך מאפשרת "ויזואליזציה" – "החזיה" (מלשון חזיון), של אירוע עתידי מדומיין שניתן לזמן לתוך חיינו. התהליך דומה לחלימה בהקיץ.

שימוש בדמיון מודרך מאפשר העלאת מחשבות בצורה של רגיעה ושלווה, ולתרגל את שליטתו של הלא מודע שלנו (המיינד) על המחשבות, הרגשות, ההתנהגויות (פעולות) שלנו וגם על תפקודינו הגופניים.

השימוש בדמיון מודרך משמש בספורט, הכנה לבחינות, הכנה ללידה ועוד. דוגמה לכך היא אתלטים ברמה עולמית כמו טייגר וודס ואפילו אסטרונאוטים של NASA שכבר אימצו את השימוש בטכניקה של הדמיון המודרך על מנת להשיג רמת ביצועים גבוהים יותר.

מחקרים מוכיחים שבאמצעות שימוש נכון ואפקטיבי בדמיון מודרך ניתן לייצר שליטה על הלא מודע ובאמצעות זאת, להשיג הצלחות בתחומי חיים שונים ומגוונים, וזאת מכיוון שהלא מודע שלנו אינו מסוגל להבדיל בין דמיון למציאות ומגיב בעוצמה לחוויות מדומינות כאילו הן מתרחשות במציאות.

אנשים רבים שהגיעו להישגים מרשימים בחייהם מעידים כי הנקודה שבה הם התחילו הייתה בדמיון. וולט דיסני, האיש והאגדה שכולנו מכירים את הסרטים שיצאו מאולפן הסרטים שלו וכמובן שאת פארק השעשועים הראשון בעולם שהוא הקים, הכל התחיל אצלו בדמיון ומאז הכל כבר היסטוריה…

דרך אחת להמחיש זאת, היא בכך שאם לדוגמה אבקש מכם עכשיו לעשות את הדבר הבא: היזכרו לרגע בחוויה חזקה מחייכם, בין אם זה היה רגע של שמחה או פחד, ברגע שתתחילו להיזכר באותה החוויה, מה שיקרה הוא שהגוף שלכם יתחיל להגיב לדמיון כאילו זו הייתה המציאות. כלומר, אם נזכרתם בחוויה שהייתה מפחידה עבורכם, סביר להניח שעם העלאת הזיכרון אתם גם תתחילו לייצר תגובות גופניות כפי שקרה לכם בזמן שחוויתם את רגע הפחד במציאות; אולי יעלה לכם הדופק וסביר שגם הנשימה תפוך לקצרה, יחד עם עוד כל מיני תופעות גופניות שנלוות לכך.

באותה המידה, אם הייתם נזכרים עכשיו בחוויה אחרת, ברגע מרגש או משמח מעברכם. אולי רגע שבו התאהבתם…. זוכרים רגע כזה? ותדמיינו את עצמכם חוזרים לאותו הרגע או אולי אפילו תדמיינו את עצמכם חווים את אותה ההתרגשות או שמחה בעתידכם, אם ממש התחברתם לרגע כזה, סביר להניח שעכשיו אתם מחייכים. כלומר, החיוך זוהי אחת התגובות הגופניות למה שדמיינתם.

דמיון מודרך משמש גם ככלי טיפולי במצבים גופניים ורגשיים שונים בהם כאבי ראש, דחק, לחץ דם גבוה, חרדה ועוד. מטרת הטכניקה כשהיא מנוהלת על ידי מנחה מיומן ומנוסה היא לסייע למודרך לחוות את החוויה במלואה, בלי לסטות לחוויות אחרות ולעתים לא רצויות (פחדים, כשלונות וכדומה). אנשים שהצליחו לפתח מיומנות של שליטה על מחשבותיהם, מסוגלים לשלוט בכוחות עצמם על חווית הדמיון המודרך ואינם זקוקים לאדם אחר שינחה אותם בתהליך.

ישנן שיטות רבות ושונות שעושות שימוש בטכניקה בינהם: NLP, שיטת סילבה ואחרים. שיטות אלה ואחרות, מלמדות בצורה שיטתית את תהליך יצירת הדמיון המודרך ואת השימוש בו למטרות שונות טיפוליות או לצורך השגת מטרות מוגדרות אחרות.

כמובן שכשאני משתמשת בכלי זה עם אדם שמגיע אלי, השימוש הוא בהתאם לצורך ומותאם לכל מקרה באופן ייחודי.

תאפשרו לעצמכם לדמיין את עצמכם בעתיד שהייתם רוצים שיהיה שלכם, זהו עוד צעד בדרך לנקודת הזינוק להצלחה שלכם. וכפי שאמר וולט דיסני:

"אם אתם יכולים לחלום את זה, אתם יכולים לעשות את זה…"

אם תעשו את זה נכון, הסיכוי שלכם להגיע לשם הוא יותר גדול!

 

מוריה רובין קסוס

054-4354234

נקודה הזינוק להצלחה שלך!

כל הזכויות שמורות למוריה רובין קסוס – Leaping Point ©
דילוג לתוכן