אני מאמינה ויודעת מניסיוני האישי והמקצועי, שכל אדם יכול לעצב לעצמו את החיים שמגיעים לו

20140926_155025

היא אישה חזקה, אמא מסורה, בעלת עסק משלה רק דבר אחד היא מרגישה שחמק מבין זרועותיה – "אהבה".

היא הייתה נשואה שנים רבות לגבר "הלא נכון". לאחר שעשתה את הצעד וסיימה את הנישואים הכושלים היא לא ידעה מאיפה מתחילים ובכל זאת היא התחילה ויצאה לדייטים עם גברים.

אף אחד מאלה שהכירה לא "עשה לה את זה", עד שהגיע זה שגרם ללב שלה לפרפר. היא הרגישה כמו נערה צעירה מאוהבת עד כלות. הוא היה מהסוג שמחזר, מפנק, זה שיודע לומר את כל המילים הנכונות. סוף סוף היא חשבה לעצמה, הגיעה תורה והיא זכתה לאהבה שהיא כל כך חיכתה לה.

אחרי פרק זמן של מספר שבועות בהן היא הייתה ממש שיכורה מאהבה, פתאום צצה בעיה, רק אחת, אבל בעיה רצינית. היא גילתה שבניגוד למה שהוא סיפר בהתחלה הוא לא היה גרוש עדיין…  היא ידעה שמבחינתה הקשר חייב להיפסק, אבל ההחלטה הזו עלתה לה בבריאות ממש. היא חשבה עליו ללא הפסקה וסיפרה שהיא מרגישה כאילו שהלב שלה נשרף. זה היה הדימוי שלה לעוצמת הכאב אותו היא חוותה.

היא פנתה אלי כמעט מיואשת מהמצב הרגשי שבו היה הייתה. היא רק רצתה שהכאב שבו היא הייתה שרויה יפסק.

יצירת שינוי בחוויה רגשית אצל מונחה באמצעות מטאפורות ודימויים אותם הוא עצמו מעלה, הוא אחד הכלים המוכרים בNLP. זהו כלי שימושי ובאותה מידה עוצמתי.

כשהיא שיתפה אותי בכך שהחוויה שלה היא כאילו שהלב שלה נשרף, השתמשתי אני בדימוי של האיצרטרובל של עץ האורן. שאלתי אותה שאלה ואני שואלת עכשיו גם אתכם: האם ידעתם שעבור עץ האורן, זה דווקא יכול להיות טוב שפורצת שריפה אחת לכמה זמן? לעיתים דווקא השריפה היא דבר חיובי, היא מאפשרת לאיצטרובלים להיפתח (באמצעות החום מהשריפה) כך שכאשר הזרעונים (אותם הצנוברים הכה טעימים) נופלים לאדמה (לאחר שהשריפה כבתה) הם נטמנים באדמה וכך מתאפשר ליער להתחדש. ללא שריפה אחת לכמה זמן, עלול לעבור זמן רב מאוד עד שנפתחים האיצרובלים, ומה שעשוי לקרות הוא שהזרעונים עשויים להישאר בפנים ולהירקב. בעזרת האש הזיזים נפתחים לחלוטין, הזרעונים נופלים לאדמה ועם בוא הגשם (או עם המים מצינור כיבוי האש), ובמקרה של אותה האישה – הדמעות שוטפות את כל הכאב, האש נכבית והזרעונים שנטמנו בינתיים באדמה יצמיחו עצי אורן חדשים…

הדימוי לעץ האורן עבור אותה האישה היה עוצמתי ויצר אפקט חזק ומהיר. מלבד הדימוי לעץ האורן השתמשתי בכלי NLP נוספים שאיפשרו את העצמת אפקט השינוי ושימור ההרגשה החיובית, כך שזו הייתה התגובה שקיבלתי ממנה לאחר כמה ימים:

"ואוו………….ואוו…………….ואוו………….ואוו……………………………………

צימררת אותי ברמותתתתתתתתתתתתתתת

את מדהימה, את יהלום אמיתי, את נכס ליקום , ולכן אני מברכת אותך שהאל ישמור אותך ויגן עליך ועל משפחתך, את יקרה מפז

את לא מבינה כמה יקרה את לעולם הזה

תהיי בריאה , מלאך את !!!!!!!!!!

את לא בנאדם, את מלאכית עם מטה קסמים

כמה אפשר ללמוד ממךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך

אמאאאאאאאאאא

אוהבת אותך המון בלי סוףףףףףףףףףףףףףףףףף

הרגעת אותי….

ת             ו                ד               ה"

 

דילוג לתוכן